En fedtprocentmåling måler hvor stor en del af din krops masse, der udgøres af fedt. For kvinder bør den fra et sundhedsmæssigt synspunkt ligge mellem 21 og 33. For mænd mellem 8 og 20.


Hvad skal jeg bruge en fedtprocentmåling til?
Din fedtprocent er et af de vigtigste nøgletal for din sundhedstilstand. Den gør dig i stand til at sætte præcise mål og at følge dine frem- (eller tilbage-) skridt ganske nøje. På den måde kan du løbende tilpasse din træning.

En enkelt fedtprocentmåling er selvfølgelig bedre end ingenting. Men skal du virkelig have glæde af den, skal du måle din fedtprocent regelmæssigt, fx én gang om måneden eller hvert halve år. Kun sådan kan du se din udvikling.


Hvordan får jeg en fedtprocentmåling i fitness dk?

Henvend dig i receptionen i dit center og spørg om fedtprocentmåling. Du kan også tale med din træningsvejleder, hvis du bruger tilbudet om træningsvejledning hver 12. måned.

Desuden kan du få fedtprocentmåling med et +SLANK medlemskab, i ”Godt i gang på 40 dage” introduktionsprogrammet og hvis du bruger personlig træner.


Hvordan foregår det?

Typisk måler man fedtprocenter på to måder. Man kan bruge en tang der måler fedtlagets tykkelse forskellige steder på kroppen. Eller man bruger et elektronisk apparat der måler den såkaldte ”bioimpedans”, der måler modstanden i vævet. 


I fitness dk bruger vi den elektroniske måling, som er nem, smertefri og pålidelig.