fdk CROSS

fdk CROSS er et koncept udviklet af fitness dk, der bygger på vægtløftning, gymnastiske øvelser og mobilitet. I træningen bruges forskellige redskaber samt kropsvægtsøvelser i forskellige intervaller, og tilsammen giver øvelserne og kombinationerne dig en stærkere krop og en god balance. Der arbejdes nemlig både med styrke, udholdenhed, kondition og fleksibilitet.

I fdk CROSS følger man et program, som laves af vores CROSS coaches. Du vil derfor altid være sikret en spændende og gennemarbejdet træning. Holdene er bygget op så der er opvarmning, teknik, styrke og puls.

fdk CROSS skaber et sammenhold blandt vores medlemmer og coaches. Vi kalder det en klub i klubben. Derfor har vi ”månedens udfordring” som skrives op på tavlen i centrets CROSS-område. Her kan du få mulighed for at konkurrere med de andre CROSS-udøvere og dine coaches.

Fra april til september rykker vi en del af CROSS-træningen udendørs som OPEN AIR hold, hvor vi udnytter de områder der ligger i nærheden af træningscentret.

Hvad får du ved at træne fdk CROSS i fitness dk

 

  • Du træner hele din krop igennem på hver workout
  • Både din udholdenhed, kondition og smidighed forbedres
  • Effektiv træning udviklet af nogle af de bedste coaches
  • Mulighed for at rykke din træning udendørs med fdk CROSS OPEN AIR
  • Med fdk CROSS trænes hele kroppen og din udholdenhed, kondition og fleksibilitet gøres bedre. Træningen kan med fordel kombineres med anden sport, da den gør dig både stærkere og hurtigere

 

Sådan kommer du i gang


Hos fitness dk tilbyder vi en lang række forskellige fdk CROSS hold, så du kan vælge hold alt efter dit behov eller humør. Holdene kan bookes via holdplanen  for de enkelte centre. Du er altid velkommen til at deltage på et af vores introhold eller til et event, så du kan lære hvordan det er at være med på fdk CROSS. Tjek holdplanen for de hold dit center tilbyder.

fitness dk har følgende hold:


fdk CROSS Intro
Til dig der er nysgerrig efter hvad fdk CROSS er. Her vil du afprøve en workout og få lært nogle basisøvelser.

fdk CROSS Workout
Du kan hver dag deltage på en workout. Alle kan være med, da dagens workout tager hensyn til nye som øvede.

fdk CROSS Team
Til dig der er vild med at træne med andre. Her vil I træne sammen i grupper. Der er minimum af teknik og forklaring men meget sved på panden.

fdk CROSS Advanced
Til dig som har trænet et stykke tid og gerne vil udfordres med mere tekniske øvelser og hårde workouts.

fdk CROSS Skills
Her har du mulighed for at blive bedre teknisk. Det kan være alt fra olympiske løft til de gymnastiske skills.

fdk CROSS Mobility
Smidigheds-, stabilitets- og balancetræning specifikt til præstationsforbedring og skadesforebyggelse.

fdk CROSS OPEN AIR
Fra april til september kan du træne fdk CROSS OPEN AIR, som er til dig der elsker træning kombineret med frisk luft. Med fdk CROSS OPEN AIR udnytter vi området omkring centeret i træningen.

Månedens WOD
 

Du kan finde månedens WOD herunder:


WOD kalender april (183.48 KB)


Har du spørgsmål?


Kontakt os via e-mail, hvis du ønsker yderligere information om holdene, træningen eller noget helt tredje.

Skriv til fdkcross@fitnessdk.dk
 

GRIT SERIES
  • Les Mills GRIT™ er hård træning for de øvede, der vil sætte ekstra fokus på styrke- og pulstræningen. Holdet varer 30 minutter og er bygget op til at presse dig til det maksimale. Resultaterne taler for sig selv!
Functional i fitness dk

Træningen har fokus på at træne som kroppen på en sund og naturlig måde, og vi arbejder med udgangspunkt i en stærk kropskerne. Styrkedelen i funktionel træning er ofte træning med egen kropsvægt, men kan også være med vægte, sandsække eller kettlebells.