Træningsfaciliteter

Rigtig mange af vores medlemmer foretrækker at træne på egen hånd ved frivægtene, i det funktionelle område eller med brug af styrke- eller cardiomaskinerne. Derfor har vi fyldt vores centre med en lang række af professionelt kvalitetsudstyr fra bl.a. Precor, Life Fitness og Technogym.


Cardioudstyr

Vores centre har et stort udvalg af cadiomaskiner til kredsløbstræning, alle med tv-skærme indbygget. Du finder bl.a. løbebånd, crosstrainere, romaskiner, cykler og AMT’ere. I mange centre er Preva-teknologien installeret i cardiomaskinerne fra Precor. Preva-teknologien gør det let for dig at tracke din træning med det tilhørende armbånd, som du blot skal swipe foran maskinens skærm, så husker den din profil, hvor meget du har trænet og dine træningsmål.

Styrketræning

I vores centre har du flere muligheder for at vælge udstyr til din styrketræning. Plate loaded udstyr, hvor du justerer modstanden med vægtskiver. Magasinmaskiner hvor modstanden vælges med en split, der sættes ind i en vægt. Kabeltræk hvor modtanden er variabel alt efter hvordan du bevæger dig. Og så har vi selvfølgelig også håndvægte, som i udvalgte centre er op til 46 kg. Kort og godt tilbyder vi udstyr, der dækker alle områder indenfor styrketræning.

Funktionel træning

I hovedparten af vores centre er der et område dedikeret til funktionel træning, og er der, hvor der undervises fdk CROSS. Med funktionel træning træner man bevægelser, ikke muskler. Og musklerne udvikles som følge af de bevægelser man laver. I det funktionelle område vil du typisk finde et udvalg af jumpboxe, kettlebells, battle ropes, medicinbolde, sandsække og kropsvægtsstativer.

TRX

Du kan træne TRX i alle vores centre. Nogle steder foregår træningen i en holdsal, andre steder i det funktionelle område og nogle steder endda i dedikerede TRX-områder. TRX er seletræning hvor du med TRX’en bruger din egen kropsvægt som modstand i træningen.
 

Les Mills

Les Mills koncepttimerne består af pre-koreograferede hold, hvilket betyder, at du kan træne i et center den ene uge og et andet center den næste uge og stadig kunne følge med på holdet på lige fod med de andre deltagere.

Træningstjek

Få gennemtjekket dine træningsrutiner og din form, og find ud af, hvor du er stærk, og hvor du måske kan arbejde lidt ekstra.