Træningstjek

Ønsker du at kunne løbe hurtigere, blive stærkere eller måske mere smidig? Men mangler du den rette vejledning i, hvordan du skal nå dit mål? Med et træningstjek hos fitness dk får du det helt rigtige udgangspunkt for at nå dine mål, mens du samtidigt også får nemmere ved at følge din træningsudvikling.

Træningstjek

Formålet med et træningstjek hos fitness dk er, at du får svar på, hvor god din generelle form er. Har du god eller dårlig styrke i over- eller underkroppen, har du en god core-muskulatur, hvor smidig du, hvor god er din balanceevne og er din kondition, som den burde være? Det er vigtige aspekter af din generelle træningstilstand, som bør danne grundlag for den bedste og mest effektive træning FOR DIG fremover. 

Selve træningstjekket går ud på, at du - sammen med en uddannet personlig træner på et mindre hold - gennemgår en række øvelser, som alle kan lave, f.eks. armstræk, mavebøjninger eller balancering på ét ben.  Jo flere gentagelser eller jo længere tid du kan holde øvelsen, jo flere point får du. Men husk: Der er ingen skam i at få lave point – tværtimod. En lav score giver dig bare endnu større potentiale og mulighed for en synlig forbedring.  

Resultatet af testen vil bl.a. vise, om du træner hensigtsmæssigt i forhold til dine ønskede mål, samt hvor dine stærke og svage sider ligger rent fysisk og træningsmæssigt. Dette vil give dig mulighed for at forbedre dig fremover og eventuelt sætte ind med ekstra træning, så du kan opnå dine mål eller en bedre træningstilstand generelt. Ud fra dit resultat vil du også få anbefalet nogle hold, der passer til dig. Ønsker du at gå endnu mere i dybden med din træning efter træningstjekket anbefaler vi, at du booker en tid hos en personlig træner.

Hos fitness dk kører vi træningstjek hver 2. måned. Det gør vi, så du har mulighed for at opleve en synlig forbedring mellem dine træningstjek. Du kan allerede nu finde og tilmelde dig et træningstjek på dit centers holdplan.

Træningstjek - her er øvelserne du skal igennem (pdf) (178.44 KB)

Gå til holdplan

 

 

fdk CROSS

I fdk CROSS-træningen bruges forskellige redskaber samt kropsvægtsøvelser i forskellige intervaller, og der arbejdes med både styrke, udholdenhed, kondition og fleksibilitet. Vores CROSS coaches laver et nyt program til dagen for alle centre, og du vil derfor altid være sikret en spændende og gennemarbejdet træning. Der indgår ofte uformelle konkurrencer og udfordringer, som giver smil på læben samtidigt med, at du giver dig selv lidt ekstra. fdk CROSS er sved og styrke og klubånd. 

Personlig træning

I fitness dk har vi en lang række uddannede personlig trænere, der kan hjælpe dig med at nå lige netop dit mål uanset om det er vægttab, øget muskelmasse eller genoptræning efter en skade.